Jump to content

Kupovina novog SLR-a


ARVIN
 Share

Recommended Posts

A sto ne bi, ako smem da pitam?

 

Zato što su Japanci u taj objektiv ugradili čip čija je jedina svrha da po randomu prosledi dodatni impuls usm motoru za autofokus što za posledicu ima blago mašenje fokusa. Ova funkcija je nelinearna a progresivno počinje da raste kako se količina raspoložive svetlosti približava vrednosti od 1EV. E sad, Rusi su to hakovali i postoji softver koji blokira tu funkciju ali samo kada se ucita u objektiv preko 350D sa izmenjenim ruskim firmverom. Tako prepravljeni objektivi onda mogu da se koriste vrlo uspešno za fotografisanje sportskih događaja gde je prisutna brza akcija a količina svetla relativno mala (na primer body building, streljaštvo, obaranje ruku itd.).

 

EDIT: Preteče me Kintec :P

Link to comment
Share on other sites

Posto vec imas Oly-a, imas na oglasima E-400 za 500e, pa sta ti onaj 40-150 napravi, to ti je to za te pare.

 

On ima stari E10, a koliko ja znam to je aparat sa neizmenjivim objektivom i nista mu ne bi vredeo 40-150 osim sto bi mu stajao kao eksponat!!! Za 500e bi mogao da kupi mnogo bolje E410 telo i da mu ostane kusur.

Link to comment
Share on other sites

Paaaaa, khm khm, evo smatraj da sam, kako kažeš, "ja tako rekao", a da li ćeš mi verovati - ukucaj u google moje ime i reč testovi, pa odluči sam :)

 

Što se tiče kriterijuma, isti kriterujum ću primeniti i na 400D/450D, ali mi 450 D još nije stigao..

 

Zvuci simpaticno. Izgleda da je najbolje naci 300D (sledeci analogiju), a sve ostalo su smislili trgovci da uzmu pare naivnom narodu :D

Link to comment
Share on other sites

Zato što su Japanci u taj objektiv ugradili čip čija je jedina svrha da po randomu prosledi dodatni impuls usm motoru za autofokus što za posledicu ima blago mašenje fokusa. Ova funkcija je nelinearna a progresivno počinje da raste kako se količina raspoložive svetlosti približava vrednosti od 1EV. E sad, Rusi su to hakovali i postoji softver koji blokira tu funkciju ali samo kada se ucita u objektiv preko 350D sa izmenjenim ruskim firmverom. Tako prepravljeni objektivi onda mogu da se koriste vrlo uspešno za fotografisanje sportskih događaja gde je prisutna brza akcija a količina svetla relativno mala (na primer body building, streljaštvo, obaranje ruku itd.).

 

EDIT: Preteče me Kintec :P

 

Dobro, necu da kazem da ne masi fokus povremeno, nego da li ima neko neki bolji predlog sta da covek kupi za 500 EUR? Verujem da je neki 70-200 2.8 mnogo bolji, ili cemo se i oko toga sporiti? Ako ce neko da ga proda za 500 eur necu da se cenkam, nije mi bitno koje telo ide uz njega :P Ili da uprostim pitanje, da li neko misli da ce sa nekim drugim objektivom koji (bez tela) kosta do 200 eur, uslikati ista bolje?

Link to comment
Share on other sites

usm motoru za autofokus što za posledicu ima blago mašenje fokusa

 

E da, promace mi i ovaj detalj, kada naleti primerak 50/1.8 sa USM motorom, takodje bih voleo da ga posedujem. I pored masenja fokusa.

 

Ljudi bre, sta ocekujete za 80 EUR sa filterom? Nikona? Za te pare i pored povremenih promasenih fokusa brije svaki non-DSLR na 350D ili 400D svejedno. Ako ce neko da kaze da nisam u pravu voleo bih da to i obrazlozi. Ima daleko boljih objektiva verujem (i bez gledanja po google i ko-je-ko), ali da se vratimo na temu, a tema je sta-do-500-eur, a ne znas-ti-mali-ko-sam-ja.

Link to comment
Share on other sites

E da, promace mi i ovaj detalj, kada naleti primerak 50/1.8 sa USM motorom, takodje bih voleo da ga posedujem. I pored masenja fokusa.

Ljudi bre, sta ocekujete za 80 EUR sa filterom? Nikona? Za te pare i pored povremenih promasenih fokusa brije svaki non-DSLR na 350D ili 400D svejedno. Ako ce neko da kaze da nisam u pravu voleo bih da to i obrazlozi.

 

Malo šale nije na odmet :) (i za usm i za sve ostalo) Dobar je 50 1.8 za te pare za koje se prodaje i naravno da kad se navrne na bilo koji Canon, sam kvalitet slike je iznad bilo kog ne-dslr a bogami i iznad mnogih daleko skupljih objektiva. Ali ja sam npr. imao problem dok sam rabio Rebela da pregledom slike na onom njegovom parcencetu od LCD-a pomislim da su dobre a onda kad ih spustim na komp ispostavi se da su blago defokusirane i onda sledi cupanje kose. I sad, nije problem kad fotke "nisu bitne", ali kad se fotka za lebac, onda je posledica puno nervoze.

 

Ima daleko boljih objektiva verujem (i bez gledanja po google i ko-je-ko), ali da se vratimo na temu, a tema je sta-do-500-eur, a ne znas-ti-mali-ko-sam-ja.

 

Ma niko nije u tom fazonu cak i ako tako na prvi pogled deluje. Jednostavno je bolna cinjenica da nema dslr "za sve" i to jos za 500 eur. Bolje je i postenije reci "mozes za 500 eur relativno kvalitetno slikati to i to, a ne mozes to i to", a sport u hali na zalost ne mozes bas kvalitetno slikati za 500 eur. Zato i ne znam sta bih preporucio a da mogu stajati iza preporuke, pretpostavljam da je isti slucaj i sa ostalima... Eto moje dve parice...

Link to comment
Share on other sites

Zvuci simpaticno. Izgleda da je najbolje naci 300D (sledeci analogiju), a sve ostalo su smislili trgovci da uzmu pare naivnom narodu :D

Pogrešno si razumeo i napravio si lošu analogiju.

 

Analogija se sastoji u primeni kriterijuma ocenjivanja, a ne u samoj oceni. Inače, ocena izrečena za 350/400 D, važi, do sada gledano, samo za njih dvojicu.

Link to comment
Share on other sites

drugari cek malo...znam ja da uz telo treba i dobar objektiv....ali ja imam budzet od 500e za neki aparat sa objektivom koji ide uz njega kad ga kupujes...i izbor mi se sveo na ova 2..

 

Ja sam sa Olympusom E10 od 4mpx i njegovim objektivom 140mm(eqv. 35mm) postizao f2.4 na 20tak metara i shutter na 60 pri iso 160...kad se promeni svetlo u hali..trebao sam da dizem i na 320 sto je tom aparatu maksimum da bi zadrzao shutter 60..e sad njemu na ISO 320 i Canonu na 600 recimo koji je tada postizao shutter 80tak i vise nije isti grain,.na Olympusu je veci...zato me interesuje manji grain na vecoj ISO osetljivosti a ljudi mi rekli da je Canon po tome najbolji(citaj manje graina daje od ostalih aparata)

 

Mana mom Olymusu je sto nema izmenjivi objektiv i sto ima bafer od samo 4 fotke a strasno sporo upisuje na kartiu pa kad napunim bafer moram da cekam da upise fotku makar jednu na CF da bi napravio novu i tako propustim akciju...

 

dakle...on je bio bas OK ali mali iso..samo 320 i veliki grain na njemu i spor upis na karticu i mali baffer mi je bio presudan da ga menjam...plus veliku prednost ima so mi svaku fotu pravi u 144dpi....e sad na drugoj strani

 

400D koji je kupila moja drugarica i koji sam testirao ima iso na 1600...i po meni ima graina kao moj Oly na 320...moze 27 fotki u bafer za redom da spuca a Oly 4..10MPX a Oly 4..plus veliki.l..ona je kupila na ebay 2 objektiva ..sirokougaoni i 300mm za samo 200e sve ukupno..od analognog Canona....sto je velika prednost jer moze da se pronadje i na nasim foto berzama...e a sta sam video i malo zastao..to je da je svaka fotka napravljena u samo cini mi se 75dpi...sto nista ne valja ako ces da radis sa offset stampom....jer mi treba minimum 300...dizanje dpi sa 144 na 300 nego sa 75 na 300 je mnogo lakse uz zadrzavanje kvaliteta slike...

 

Nikon nisam testirao niti imao prilike da radim pa zato sam i hteo da pitam za savet...svakako da planiram kasnije da nabacim i neki objektiv za ilo koji da kupim...ali ne bi da odaberem model za koju su objektivi preskupi ili skuplji od konkurenta...

 

nadam se da sam malo uspeo da pojasnim sta me muci,..

 

hvala

Link to comment
Share on other sites

..e a sta sam video i malo zastao..to je da je svaka fotka napravljena u samo cini mi se 75dpi...sto nista ne valja ako ces da radis sa offset stampom....jer mi treba minimum 300...dizanje dpi sa 144 na 300 nego sa 75 na 300 je mnogo lakse uz zadrzavanje kvaliteta slike...

 

hvala

 

Produzi dalje. Ovo nema veze sa aparatom. :)

Link to comment
Share on other sites

tacno..ali ako otvoris fotku od 10mpx i 75dpi..ne mozes da je odmah odstampas u toj rezoluciji..bice los kvalitet..medjutim ako u psd ukucas umesto 75 dpi-300dpi. sa iskljucenom opcijom interpolacije na toj istoj fotografiji..smanjice ti izlazni format za ofset stampu ako ne za duplo mozda...

 

no nebitno

 

aj da ne otvaram novu temu..treba mi savet za objektive....gde koji ide.na koji aparat

 

SIGMA, TAMRON, NIKKOR...itd...dali neki od ovih ide na Nikon ili Cnaon...treba mi neki orjentir..gde sta da gledam u oznakama kod objektiva ako kupujem za aparat..kako bi mogao da napravim pravi izbor jer mi je naravno bitna i cena objektiva naknadnih..dzabe mi aparat ako ne mogu d apriustim objektiv za isti..hvala

Link to comment
Share on other sites

10Mpx = 3888x2592

3888x2592 u 75dpi izlazni format je 131.67cm x 87.78cm

Resamplingom u 300dpi dobijas izlazni format od 32.92cm x 21.95cm sto je malo manje od B4 formata.

Ako ti ovo nije dovoljna velicina za offset tj. ako ti treba veci format bojim se da ti onda ove 2 kamere nece zadovoljiti potrebe.

Link to comment
Share on other sites

vidim da se tema pretvorila u nesto neocekivano.

 

Arvine, prva stvar je knjiga! Uzmeš fino knjigu i čitaš... Photoshop je jedno veliko prostranstvo kome treba studiozno pristupiti i videćeš da će ti mnogo stvari u fotografiji biti daleko lakše poznavajući "tajne" zanate PS. Prosto ne mogu da verujem da još uvek imaš problem 72dpi originalnog fajla, ali hajde tebe još mogu i da shvatim, ali "profesionalac", štampar koji traži 300dpi mi baš nije jasan (posebno što se radi o JPG, ali da ne širimo temu. tih 72dpi je u stvari ekranska rezolucija, tj. neuspešna interpretacija razmere 1 ekranskog piksela naspram 1 piksela na fotografiji. Elem batalimo sada tu priču, računaj da ti 72 dpi ništa ne kazuje osim razmere na ekranu. Ono što je bitno je koliko stvarnih piksela ima u X i Y osi fotografije. Bonehead je to pokusao da ti objasni.

 

Drugi mnogo veći problem je kupovina opreme. Prvo za 500 evrića nećeš naći ništa iole kvalitetno i odgovarajuće za posao koji treba ta oprema da radi. Jeste da si uspevao da slikaš nešto i sa starim aparatom, ali daleko veće probleme ćeš naći sa dSLR opremom. Prosto neke stvari na koje nisi obraćao pažnju sada će početi da ti prave probleme (u stvari i pre su pravili problem ali ih nisi bio svestan da postoje).

 

Prvi problem sa kojim ćeš se susresti je svetlosni uslovi. Kažeš da si dobijao 1/60 sa f2.8? Prvo bilo koji f2.8 ili svetlosno jači objektiv (osim 50 mm 1.8) sam po sebi ispada van traženih 500 jurosa. (sigma 80-200 f2.8 ~800, canon 80-200 f2.8 ~1100, nikkori više od 1000). OK, nećeš 2.8, dižeš na 4 a i osetljivost ide na gore (od tvojih 160 asa na recimo 400), u tom rangu postoji svega par objektiva koji bi mogli da se nadju u upotrebi: nikkor70-210 f 4-5.6 (vidi sad vraga on je na 200 f5.6!) - cene~200 evra ili beli kanon L 80-200 f4 koji je sam više od 500 evra! Ovaj prvi je blago rečeno kanta za sport: spor fokus (bzzzz bzzzz tzv šrafciger, oslanja se na motor iz aparata i samim tim je jako spor i neprecizan), dok je drugi nešto što je nezaobilazno. Znači ako hoćeš da pokriješ sport, samo objektiv će biti problem kupiti za traženu sumu.

 

Namerno izbegavam kojekakva čuda od 70-300 ili slično samo zbog toga što mislim da sami po sebi nisu dorasli za sport (osim čudnovatih 100-300 canona koji, hm mi pričamo o 500 evra celi sistem?)

 

E sada ono što bi bilo ohrabrenje za tebe je da ako stvarno imaš potrebu za takvim nečim imaš rešenje u sledećem : Polovno telo (dal nikon dal kanon sve jedno), a ja bih gledao 20d ili d70-d80. Ovaj prvi zbog meračenja na 70-200 f4 a ovaj drugi, posebno 70ticu zbog dosadašnjeg iskustva (tamo gde 20d odbija da radi, d70 radi bez problema: niska temperatura, sneg, vlaga-ko je bio na žabljaku zna o čemu pričam). Objektiv za prvo vreme... huh, zajmi pare. Zajmi pare od banke. A sve to fino uradiš na način da sedneš u bus ili auto, autoputem iz KG dodješ u BGD, kod mostara sidješ (parkiraš) i udješ u firmu i počneš da gnjaviš Stepana :)

Link to comment
Share on other sites

Ja ništa nisam pitao al' ti se od srca zahvaljujem na ovakvom odgovoru. :)

Nadam se da će mi u skorije vreme koristiti. :(

 

Kako se kreću cene za polovne 20d i D70? 350-400?

A za taj Canon 70-200?

Link to comment
Share on other sites

zavisno od stanja aparata, cena d70 moze da bude 200 - 400 jurosa. Moj d70 bi bio u rangu 100-200 :) (zahvaljujuci trogodišnjem uništavanju i ~100k snimaka u raznoraznim situacijama - od snega i kiše do ekstremnih temperatura).

 

10 - 20 - 30 d idu od 200 do 700 evra

 

evo ti cene sa zvaničnog sajta:

 

EF 70-200 f4 L IS USM

 

EF 70-200mm F4 L USM Zoom

 

mislim da je to za sada najbolji odnos cena kvalitet za zoom tele područje! Najbolja kupovina!!!

 

 

Canon EF 70-300 f4-5.6 IS USM

 

je nešto jeftiniji, daje 100 mm "desno" ali istovremeno nije zaptiven, optički lošiji i svetlosno slabiji. Do duše ima stabilizaciju, pa bi bio neki početni ulaz u kvalitetnije pokrivanje sporta. Takodje tu je i ultra silent motor, koji mu omogućava jako brz i precizan fokus.

 

Kod ova tri nabrojana objektiva glavni problem nece biti objektivi već telo aparata. Prvo USM motori u kombinaciji sa intenzivnim korištenjem optičke stabilizacije će (očekivano) uzrokovati brže pražnjenje baterija na trocifrenim telima. (poluvreme baterija) Sledeći problem su same težine tih objektiva, koje su obično 1g = 1€ :) i nisu udobni za rad sa malim telima. Šta to znači: da je težište pomereno napred, ručni zglob desne ruke će debelo da pati (intenzivno korištenje na npr 2 - 2h30 fudbalske utakmice), a pošto su rukohvati malecki (ja imam malu šaku a 350d bez gripa ne mogu da držim) a i samo telo aparat može da doživi nezgodu u slučaju da objektiv ne pridržavaš levom rukom i kompletno nošenje aparata ne prebaciš na objektiv umesto na telo.

 

Kod Nikona situacija sa objektivima je veoma slična, s tim da nemaš objektiv u rangu telezumova f4 mislim da nemaš ništa prihvatljivo. Sigma 70-200 je vrhunski objektiv, ali i vrlo visokom cenom od oko 800€ (cena joj jako varira često i +-50).

 

Namerno ne pominjem Sony Alfa, Pentax i Sigma fotoaparate pošto su bukvalno van konkurencije zbog mnogočega. Olimpusi posebno, mada znam par ljudi koji se kunu u Olija (a uz sve to rade i sport sa njima a fotke ... pa šta da ti kažem kada rade sa 3 af polja, njanjavim praćenjem (af-s) i nekim tražilom (zuher, viewfinder) koje daje sliku kao da gledaš u šaht. OK ljudi su pravili fenomenalne fotografije sporta i sa velikoformatnim kamerama, crno belim plan filmovima i mogućnostima da na utakmici škljocnu do 20 snimaka. Ipak takve uslove (organizacija, pozicija, situacija, a pre svega drugi svet - USA) vrlo retko ćeš uspeti da dobiješ.

 

Inače fotografija se ne uči lamentiranjem po forumima i mirisanjem opreme, već na terenu radeći i popravljajući greške :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...