Jump to content

plan nastave


borabora
 Share

Recommended Posts

evo ovo sam danas dobio od ------------, ovo je skoro poslednja verzija, dopune sitnog karaktera jos samo 10 dana

 

//headcutter: pailhead je prebacio na svoj server - skinite fajl sa njegovog posta

 

ovo da se nije slalo nasumice studentima, ipak je ovo interno i moja dobra volja sto ovo delim sa vama tako imajte malo postovanja.

Edited by borabora
Link to comment
Share on other sites

pa meni se chini da je ovo isto kao i pre samo malo modifikovano (sushtina je ista) ?

nisam ga bash detaljno prouchila ali...? jel se i vama chini tako?

 

btw. ljudi su uvek bili -ostali- bice defektni,ne srazmerni zadatku i sl.

na to ne moze toliko da se utiche - kolko na ove oficijalne dokumente/zakonske regulative..

 

... ispravite mee!

Link to comment
Share on other sites

posle dužeg iščitavanja plana, zaključio sam da je u suštini skoro sve ostalo isto/slično, stim što je predloženo detaljno razloženo, a i neki predmeti/katedre su logično spojene. Npr. arh. konstrukcije i fizika i materijali. I drugi....

Suština je da je sve što je bilo pre 5 godina, sada +- sažeto u 3 godine (6 semestra) + izborni predmeti ("moduli"). Nisam poredio postojeći p. i p. i ovaj novi, te nisam siguran šta je sakaćeno najviše.....Ono što je možda najpozitivnije je ukidanje većeg broja "finalnih" ispita. Što znači više testova, kolokvijuma, seminarskih kao i dosta usmenih odbrana radova, a samim tim i aktivniji/produktivniji rad tokom godine - možda....

Slažem se da je kadar "mator" uglavnom, te se pitam ko će uspeti da sprovede ovaj program do kraja kvalitetno. <_<

Sve mi se nekako čini da bi ovaj program trebao da bude probni par godina, pa onda da se promeni šta ne valja. Recimo loš kadar!

Nadam se da će bar novim studentima, koji budu radili po ovom novom programu, biti bolje&lepše&produktivnije nego što je nama bilo.

Srećno!

 

Pozdrav,

spheX.

 

p.s. koja li je razlika između "ETCS" i "ЕСПБ"?

Link to comment
Share on other sites

^ uf, to i mene zanima. Da ne bude posle džaba studirao xx godina :P Ovako o`ma oću magistar, bato! ;)

 

Mene sad zanima druga stvar. Šta je bilo sa onim prepiskama Marko Savić - Vladimir Lalo Nikolić? Jel su uspeli da izbace ovog čoveka iz reformi ili.....?

Huh......

Link to comment
Share on other sites

^ uf, to i mene zanima. Da ne bude posle džaba studirao xx godina  :P  Ovako o`ma oću magistar, bato! ;)

 

Mene sad zanima druga stvar. Šta je bilo sa onim prepiskama Marko Savić - Vladimir Lalo Nikolić? Jel su uspeli da izbace ovog čoveka iz reformi ili.....?

Huh......

 

Evo sta je bilo, inace oni taj " plan nastave" :blink: :blink: "rade" vec minimum 2 godine jer im je receno da ga rade pre pet ( a uradise ga za jedno popodne ocigledno )

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Na linku http://www.aaen.edu.yu/apel.html mozete da otpisete apel cija se sadrzina nalazi u nastavku.

 

Alternativna akademska obrazovna mreža Jove Ilića 165, P.F. 28, 11040 Beograd Tel/Fax: (011) 3977-008, 3096-660

www.aaen.edu.yu aaen@aaen.edu.yu

 

 

Beograd, 26. maj 2005. godine

APEL JAVNOSTI I AKADEMSKOJ ZAJEDNICI

Srbija se procesu formiranja Evropskog prostora visokog obrazovanja, popularno označenom kao "Bolonjski

proces", zvanično priključila u septembru 2003. godine. Tada je, na osnovu izveštaja koji je podnelo naše

ministarstvo, na sastanku ministara održanom u Berlinu, ocenjeno da smo mi, uprkos činjenici da se

priključujemo sa zakašnjenjem, napravili izuzetno značajne korake u pogledu reforme.

U Berlinu smo, zajedno sa svim ostalim zemljama Evrope, preuzeli obavezu da u naredne dve godine:

 

- uvedemo sistem dvostepenih studija;

- usvojimo nacionalne standarde za kontrolu kvaliteta i usaglasimo ih sa evropskim standardima

i

- formiramo proceduru za priznavanje kvalifikacija u skladu sa Lisabonskom konvencijom.

 

Na nedavno održanoj konferenciji ministara u Bergenu posvećenoj Bolonjskom procesu, po prvi put

prezentiran je izveštaj o tome u kojoj meri je svaka od zemalja ispunila preuzete obaveze.

Iz izveštaja se vidi da je na listi od 43 zemlje, Srbija sa ocenom 2,2 zauzela treće mesto od kraja. Iza nje su

samo Bosna i Hercegovina i Andora koje zaostaju za po 0,1 poen. Prva zemlja iznad Srbije je Albanija sa

ocenom 2,8. Sve ostale zemlje iz regiona, uključujući i Crnu Goru imaju ocenu iznad 3 (Hrvatska 3,1;

Makedonija i Crna Gora 3,3; Slovenija 4). Više od polovine zemalja ima ocenu preko 4.

Može se zaključiti da je Srbija postigla zanemarljiv napredak u ispunjavanju obaveza preuzetih u Berlinu

iako je neposredno posle ministarskog sastanka postojala realna osnova za dalju reformu:

 

- izrađen je predlog Zakona o visokom obrazovanju (kraj 2003. godine), ali univerziteti u Srbiji godinu

i po dana kasnije i dalje rade po starom zakonu;

- ratifikovana je Lisabonska konvencija o priznavanju kvalifikacija u septembru 2003. godine, ali

ništa dalje nije učinjeno na daljoj implementaciji konvencije;

- Komisija za akreditaciju (formirana u januaru 2003. godine) je do februara 2004. godine izradila

predlog standarda i procedura za kontrolu kvaliteta ali je, nakon promene u Republičkom savetu

za razvoj univerziteta, taj predlog odbačen, a Komisija za akreditaciju rasfomirana krajem 2004.

godine.

 

Zabrinuta zbog odsustva promena u visokom obrazovanju, ali mnogo više zbog očiglednog nerazumevanja

ozbiljnosti situacije i važnosti preuzetih obaveza od strane nadležnih državnih organa, Alternativna akademska

obrazovna mreža upućuje apel:

 

- Vladi Republike Srbije i Ministarstvu prosvete i sporta

- rukovodstvima svih univerziteta i fakulteta u Srbiji

- predstavnicima studenata i

- celokupnoj javnosti i akademskoj zajednici

 

da započnu izradu sveobuhvatne nacionalne strategije razvoja visokog obrazovanja i da se aktivno uključe u

njeno sprovođenje, kako bi Srbija na narednom ministarskom samitu u Londonu 2007. godine mogla da pokaže da

iskreno želi da postane sastavni deo Evropskog prostora visokog obrazovanja i kako ne bismo došli u situaciju da

posle 2010. godine diplome naših visokoobrazovnih institucija ne budu priznate u Evropi.

 

 

e ovo ti je od ministra prosvete :

 

 

Вуксановић: Уверен сам да ће наредни извештај донети много бољу позицију

25. мај 2005. године

 

«Високо образовање у Србији добило је, на управо завршеном европском министарском састанку у Бергену, релативно лошу оцену :roll: , али ће наредни извештај донети много бољу позицију. Тај извештај сачињен у јануару ове године и односи се на период од неколико година уназад`, рекао је Вуксановић на конференцији за новинаре. Мени се чини да су неки људи који су заузимали висока државна места у Министарству просвете пуно причали о реформама, а нису доносили законе, већ су правили невладине организације, приватне пројекте и конкурисали за новац за те приватне пројекте», оценио је Вуксановић.

 

Министар је похвалио рад Универзитета у Новом Саду, рекавши да су они заслужни и за ту `двојку` у Бергену, јер су једино они спроводили реформе претходних година. Због тога су, како је рекао, том универзитету уплаћена 2,5 милиона динара.

 

Он је напоменуо да је само наша делегација у Бергену имала два студента и да је то имало позитиван одјек.

 

Према његовим речима, Закон о високом образовању, које је Министарство урадило за три и по месеца, од јануара до марта ове године, налази се у скупштинској процедури и о њему би, како је рекао, требало да се по хитном поступку расправља 10. јуна.

 

Помоћник министра за високо и више образовање Емилија Станковић изјавила је да је Министарство, поред Закона о високом и вишем образовању, покренуло и пројекат «Болоња промотери». «Основини циљ овог пројекта је промоција Болоњског процеса у академској јавности Србије и стварање предуслова за имплементацију решења заснованих на Болоњским принципима, а које предвиђа и Предлог новог закона о високом образовању».

 

Представник Савеза студената Србије Срећко Шекељић, члан делегације, подсетио је да је један од основних циљева конференције у Бергену била процена досадашњег учинка земаља у стварању заједничког европског система високог образовања. Већи део реформи могао је већ да буде спроведен, у оквиру постојећег Закона о универзитету, усвајањем заједничких европских стандарда, који омогућавају препознатљивост диплома националних образовних система у читавој Европи, прелазак студената на друге факултете... `Овај део реформи оцењен као лош, али сада имамо прилику да то исправимо`, рекао је Шекељић и нагласио да је Преднацрт закона о студентском организвању готов и да ће почетком јуна бити достављен Влади Србије.

 

Члан делегације и представник Студентске уније Србије Михајло Бабин подсетио је да је Србија уласком у `Болоњски процес` пре две године, преузела обавезу да реформише наставне планове и програме, али да најбољим студентима обезбеди посао. `То је још један изазов за ову државу, јер домаћи задатак постављен пре две године нисмо урадили, а добили смо нове, али се надам да ћемо до 2007. године, до следећег министарског скупа, те задатке испунити` рекао је Бабин и додао да је новим Законом о високом и вишем образовању повећано учешће студената у процесима одлучивања за 20%.

 

(преузмите превод Бергенског министарског коминикеа) :roll:

 

 

 

----------------------------------------------------------------------

 

inace ova ocena je direktan pokazatelj sta na faksu rade, posto su pre par godina dali fakultetima da sami to resavaju ( ja im ne bi dao ni kuce da mi cuvaju - ovo kazem figurativno ne zelim da vredjam kucice ) koliko ja znam resili su jedino da uvedu placanje

Link to comment
Share on other sites

/////////////////////. A sta ce biti sa ljudima koji su zavrsili i ili vec magistrirali ja licno ne verujem da ce se to uskoro resiti. A sustinski se nista nece promeniti, niti ces ti imati vise posla posto postanes magistar, sranje ce nastati za one koji zavrse samo 3 godine i koji tu prekinu skolovanje jer oni dobijaju zvanje projektanta saradnika, nikad nece imati pravo na licencu, morace da ga placaju kao kao nekog sa visokom skolskom spremom a nece imati znanje , imace samo vise projektantskih predmeta nego onaj iz ats-a , a ovog iz ats-a placas manje a ima isto znanje kao i ovaj za poslove u birou, mislim na crtacke poslove, a ovi sa pet godina ce postati retkost jer koliko ja znam njihovo studiranje nece placati budzet vec licno, za sada 120 tisuca, pa cemo da vidimo.

Problem po meni je i u zakasneloj reformi srednjih skola, tako da sada smo u raskoraku, ili cemo i biti za 3 godine kada izadje nova generacija po novom sistemu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

poz svima

 

cula sam da ce ako se sprovede ova reforma na Sinteznom biti obavezno menjanje studija svake godine

 

Meni se to cini kao odlicna ideja

 

bar nesto pozitivno :)

 

mada ste u pravu: promene su kozmeticke a ne sustinske

Link to comment
Share on other sites

ma bezveze je to sa menjanjima studija! ako ti se ne svidja studio sama ga menjaj, blondie!!!  B)

meni se svidja fora sa razmenom radova, na pola semestra medju studentima: ti mi ga dash - ja ga zavrshim, a moj zavrshi neko drugi... pa se svi smejemo/ili plachemo na kraju ;)

Link to comment
Share on other sites

ma tek je to bezveze, da moj rad unisti neki tamo salabajzeric, koj uci arhitekturu zbog caleta! :huh:

da, ali sa druge strane, mozesh da sagledash potpuno novi,neochekivani pristup tvom radu sa strane... neshto shto ti nikako nije palo na pamet, pa moze kod tebe da asocira neke nove ideje.....treba biti otvoren za razlichite uticaje :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...