Jump to content
Deda Bole

Polovni objektivi

Recommended Posts

Mozda nekom pomogne .. Pokusao sam, sto na osnovu iskustava s neta, sto na osnovu licnih, da sastavim neku check listu za proveru stanja pri kupovini polovnih objektiva... Pa da krenemo redom ..

 

Prvo na sta gledam je

 

1. Fizicko stanje objektiva

 

-samo telo objektiva - ima li ostecenja, da li postoje tragovi udaraca, padanja.. sam fizicki izgled istog, kao i guma na prstenovima pokazuje koliko je koriscen ..

-navoj za filtere - da li je negde ulubljen ili deformisan - ako jeste, objektiv je dobio udarac( da li je taj udarac ostetio i mehanizam objektiva?), vazi i za metalne navoje, kao i za one od polikarbonata

-zavrtnji (srafovi ;) ) - da li su svi na broju, da li postoje tragovi od nestrucnog rukovanja, postoje li uopste bilo kakvi tragovi otvaranja, isto i spreda, na navoju koji drzi prednji element, postoje li tragovi otvaranja - ako je otvarano, zasto i ko ?

-fokus i zoom prstenovi - postoji li zazor neki, da li su labavi, da li se lepo, lako i glatko okrecu ? Ne sme da postoji osecaj zapinjanja ili struganja (ili nije podmazano, ili je tona prasine i peska unutra, ili su se plasticni, odnosno metalni delovi izlizali od upotrebe)

- ako ima delove koji izlaze napolje pri fokusiranju/zoomiranju, da li pravilno izlaze, ili se krive - pad, losa opravka, nesto se razlabavilo

-laganim muckanjem, postoje li labavi delovi unutar objektiva

-bajonet, u kakvom je stanju, da li su coskovi iskrzani, otrcani, da li se vidi mesing (cesto skidanje i postavljanje objektiva, obicno u zurbi) pokazatelj koliko je radio, kao i ko ga je koristio

-kod AF objektiva, kontakti, korodirali ili i dalje lepi i sjajni, ili su istroseni

-prekidaci za AF i MF, kao i za IS i ogranicavace fokusa, da li rade, lako (nikako previse lagano) i sigurno se prebacuju iz jednog u drugi polozaj, ili su zapekli, ili se i tu oseca pesak

-sam miris objektiva (da, da, deluje ludo, ali sledi objasnjenje par redova nize), ne valja ako se oseti na plesan. Ja cak ne volim kad osetim jak miris duvana ( oce taj dim da zaprlja unutrasnjost)

-kod push pull mehanizama, da li glatko rade, ili cak, previse glatko, do te mere da ce sam objektiv nosenjem sam da zumira

-farba koja se negde ogulila ukazuje na cestu upotrebu, i verovatno od strane profesionalca (agencije, foto reporteri i sl).

 

2.Provera autofokusa, kao i zuma

 

-mehanizam za zumiranje mora da radi od pocetka pa do kraja opsega, lagano, ubedljivo, glatko, bez zapinjanja, ne daj Boze zaglavljivanja, ili osecaja grebanja

-proveriti autofokus na najmanju daljinu, kao i na beskonacnost. Dobar nacin je staviti aparat u AI Servo mode, izabrati centralnu tacku fokusa i onda, drzeci aktivan autofokus, staviti prst ispred pa skloniti ili vec sta vam drugo padne na pamet. u svakom slucaju, fokusirati na beskonacno, pa na najblize sto moze, pa posle ponovo, negde drugo beskonacno i slicno .. nije lose da to radite s aparatom na koji ste navikli, tako je najlakse oceniti kako se objektiv ponasa.

-kad se fokusira na predmet poznate udaljenosti od RAVNI FILMA ili SENZORA (ona oznaka na telu aparata, kao krug s horizontalnom crtom), uporediti tu vrednost s onim sto objektiv pokazuje

-sam zvuk pri autofokusu bi trebao da bude ravnomeran, bez skokova u intenzitetu ili cvrchanja. Naravno, zavisi od motora na objektivu, ali nikakvo skripanje, grebanje, stenjanje .. autofokus mora da zvuci pouzdano i ubedljivo.

-kao sto sam vec rekao, ako neki od delova mehanizma izlaze napred, ili ulaze u aparat, ti delovi treba da idu paralelno, nikako da se krive (jeste ocigledno, ali ljudi su hteli i takve objektive da mi prodaju)

-ako neko bude u prilici da proba starije Canon USM objektive (28-80 2.8-4L, 50 1.0L, 200 1.8L, 85 1.2L .. da, da, sem ovog prvog, bas ih ima na svakom koraku :) ), da se ne uplasi kad oseti da ne radi rucni fokus bez ukljucenog aparata. To je focus by wire sistem. Trenutno se jedino ugradjuje jos na 85 1.2 L II ..

 

3.Listici blende, ili dijafragme .. sta god ..

 

-moraju biti cisti, sjajni, bez tragova ulja na sebi

-prelaz od skroz otvorene do skroz zatvorene blende mora biti brz i ubedljiv, bez zadrske. to se proverava pomocu DOF preview dugmeta, ili pak pomocu one poluge na starim objektivima. Takodje, to je jedan od metoda utvrdjivanja cuvene nekompatibilnosti starijih Sigmi i novijih Canon tela (ako ne reaguje blenda, prethodno na telu postavljena bar na 16, na DOF preview, taj se objektiv nece spariti s Canonom)

-ne sme ni da bude zapinjanja, ni zaglavljivanja listica, cak ni povremenog .. te price da ce da se razradi .. hmm, daaa ...

 

 

4.Staklo

 

Ok, ovo je najvaznije, zar ne ..

 

- zadnje socivo .. sto manje ogrebotina, to bolje, tu nema kompromisa, svaka ogrebotina utice na kvalitet fotografije .. to je ocigledno

-prednje socivo .. iako je odlicno ako nema ni ogrebotine, ima tu raznih faza ..

*sitne male ogrebotine, nisu jako strasne, kazu da se lako resava problem flarea pomocu grafitne olovke, samo se predje po tim ogrebotinama pazljivo, i grafit se valjda zadrzi u tim kanalima, pa smanjuje flare. Ja ovo nisam probao, srecom nisam imao potrebe, samo sam negde procitao, ne bih da preporucujem i da me posle neko proziva

*da li je Multicoating sloj ostecen, i u kojoj meri .. to vec moze biti problem, i moze drasticno da smanji upotrebnu vrednost objektiva ..

*velika ostecenja, kao sto su pukotine ili ako je socivo okrnjeno (chip na engleskom) .. uf, ako nije u sredini, mozda moze da se koristi taj objektiv, ali .. kazu da takva ostecenja skoro zanemarljivo uticu na kvalitet slika ako je u pitanju neki dugozarisni objektiv .. ja ta iskustva nemam, pa ne znam sta da kazem ..

-uzeti zatim objektiv, skinuti ga s aparata, i gledati kroz objektiv prema jakom izvoru svetla. Prasina, prljavstina i dlake ce sve da se vide .. ne treba brinuti ako se vidi da staklo ima nekih sitnih mehurica, pravilno rasporedjenih .. to je tako doslo iz fabrike, i tesko da ce da utice na kvalitet slike, vise nego kod nekog novog objektiva.. obratiti paznju ima li nekih opiljaka (znak o istrosenosti mehanizama za fokus ili zumiranje), ili nekih cestica koje podsecaju na osusenu farbu - poticu od sloja farbe kojom se premazuje unutrasnjost objektiva ..

-obratiti paznje ima li negde na obodima vidljivih razlika u osvetljaju, odnosno, da li su se neki delovi optickog sklopa poceli odljepivati (podseca kao da je zastitna nalepnica na ekranu mobilnog delimicno skinuta)

-e stigli smo i do price s mirisom objektiva .. ako se vidi neka fina, mrezasta struktura, ili pak kao neki pravilni kanalici na staklu, obicno pocinje na obodu sociva, pricamo o gljivicama .. em uticu na kontrast i ostrinu, em svojim metabolizmom oslobadjaju jedinjenja koja nagrizaju staklo.. nikako ne preporucujem takav objektiv, jer sta ako te spore predju u nas novi ultra-mega-giga-sega objektiv .. navodno se to moze ocistiti, ali, fala lepo .. otud i prica o mirisu .. ako je prethodni gazda to drzao u vlaznom, toplom, bice mirisa na plesan ..

 

 

5. Razno

 

-npr, kod Tilt-Shift objektiva kog sam ja imao, taj mehanizam za fiksiranje shifta u odredjenom polozaju je bio malo istrosen.. nije uticao na kvalitet slika, samo je trebalo vise paziti pri radu s njim

 

Naravno, ako je moguce, pre kupovine napraviti test snimke, pri razlicitim blendama i na razlicitim daljinama izostravanja ..

 

E, ako sam nesto zaboravio, slobodno dodajte, da sutra ko bude nesto kupovao, zna odakle da krene

 

B.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boki super sto si ovo podelio sa ostalima :) ,ja sam kupio jedan polovan objektiv i 90% provera koje si naveo nisam isprobao(imao sam srece prilikom kupovine,objektiv je prakticno nov a dobio sam i garanciju na njega).Hvala sto si ovo napisao,ljudima kao sto sam ja ovo ce bas puno pomoci :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vec sam napisao negde - ali nije naodmet ovde pa da bude na jednom mestu - kad kupujete bilo sta polovno - skrabnite (kad se odlucite za kupovinu) neki papiric, na kome pise: taj i taj (jmbg, sa adresom tom i tom (svako to ima u svojoj licnoj karti), prodao je meni (pa isto...) fotografsko ovo i ovo, sa SERIJSKIM BROJEM TIM I TIM, tad i tad(datum), - zlu ne trebalo, i naravno obojica turite svoje autograme.

razlog: ozna pored toga sto se stara da kraljevi budu kraljevi, kmetovi kmetovi, a oni drzava u drzavi, neovisna zapravo o kralju, ponekad rade i ponesto od onih zvanicnih detalja u opisu svoga radnog mesta, pa ponekad ...well you know...lagahne stvari lahko dobiju noge..(ili krila)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optika ?

 

pod broj jedan je po meni trebalo staviti, dzaba nov novcat objektiv ako mu otika nije zadovoljavajuca , ja bi radije uzeo budjavi objektiv sa izraslim gljivama u njemu ako je super ostar pri otvorenij blendi pogotovo.

 

poznato je vec da postoje razne varijacije u kopijama objektiva , ljudi to u 90% neprimete i neznaju da imaju los objektiv , nailaizio sam na pro. fotografe koji zive od slikanja i kad sam im isprobao objektiv , optika pri otvorenoj blendi nije bila zadovoljavajuca (radi se o 70-200mm f2.8).

 

po meni ima vise mekih kopije od ostrih (iz licnog iskustva pa i drugih). govorim sto se canona tice.

 

prvo kad kupujem objektiv sto uradim je:

 

1. otvorim blendu do kraja , slikam na beskonacno , gledam centar + krajeve , zatim na medju distanci , pa na blizu. (ima objektiva koji su vrlo ostri na daleko a losi na blizu i obrnuto)

 

2. je testiranje auto focusa , blizu , dalje i beskonacno , koristeci naravno otvrorenu blendu.

 

 

sve najbolje

kristian

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo jedna korisna fora koju sam skoro provalio.

 

testiranje unutrasnjosti objektiva preko OOF (out of focus) krugova:

 

kad isprobavas objektiv, fokusiras na minimalnu razdaljinu i slikas neke udaljenje higlighte (farovi, ulicna rasveta, svetiljke itd.. itd...). Na slici se u out of focus krugovima (na 100% prikazu) mogu videti nepravilnosti i ostecenja na unutrasnjim i prednjem elementu ma koliko mala bila, prasina, kapljice ulja, mehurici, napukline, osusen opticki cement, fleke, sitne ogrebotine, cleaning markovi, tragovi otisaka prstiju itd... osim slikanja, ogrebotine na prednjem elementu moze otkriti i vizuelna inspekcija OOF krugova kroz trazilo. treba paziti da krugovi ne budu preeksponirani, ako preeksponirate buljicete u isprano belo bez detalja. cist objektiv u mint stanju, imace cistu povrsinu OOF krugova (osim nekih objektiva sa asfericnim elementom koji izgleda moze da napravi nekakve "gliste" u povrsini OOF krugova i predstavlja rezultat opticke formule, a ne stanja objektiva). Takodje "kvalitet" ovih krugova (ostre ivice, ravnomerno osvetljenje itd...) funkcija je opticke formule, a ne stanja objektiva. Mi ovde u stvari trazimo projekciju sranja u unutrasnjosti objektiva na pozadinu napravljenu OOF krugom (sve na putu svetlosti ispred tacke fokusa na neki nacin se ponasa kao "blenda" - ako recimo fotkate kroz resetkastu ogradu, u OOF krugovima u pozadini cete videti linije iako ih mozda naizgled nece biti na slici)

 

ne oduzima puno vremena da se obavi nakon pregledanja mehanickog stanja objektiva, a pruza uvid u stanje objektiva i nivo prihvatljivosti cene istog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima neko ideju koliko može da košta opravka elektronike na Sigmi (KM/sony mount)? ima veze sa polovnim objektivima (pošto je polovan) pa da pitam :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigmin servis kod nas objektive za Sony mount popravlja samo u garantnom roku i to tako što ih šalje napolje na popravku. A kod sebe ne rade jer nemaju serviserski softver. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sigmin servis kod nas objektive za Sony mount popravlja samo u garantnom roku i to tako što ih šalje napolje na popravku. A kod sebe ne rade jer nemaju serviserski softver. :(

 

Pa u principu ne treba im baš neki software za ovo što meni treba... treba da promeni (zalemi novu (možda ćak i nabudži)) pločicu na kojoj je čip i stavi novu pločicu gde se aparat konktuje... tako da mu u suštini treba lemilica i ta kontakt pločica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bem li ga. Ako moraju taj čip opet da preprogramiraju, onda ne znam. Evo ti telefon zvaničnog Sigma servisa kod nas pa zovi, vidi...

 

DS Foto Servis

Zetska 11

11000 Beograd

011 3243 543

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na broju...

 

Inače nije više u Zetskoj,premestio je servis u Majke Jevrosime 40 , i broj je 063 307 386...

 

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za one koji nabavljaju polovne Canon objektive (L objektive) nije lose da vide ovo ;)

 

Canon Lens Aging - How Old Is That Lens?

 

Canon Lens Date Code

 

Beside the rear lens element of many (but not all) Canon lenses is a date code (as seen above) in the form of "UR0902". This code is also present on many other Canon products including camera bodies.

 

The first letter, "U", indicates that the lens was made in Canon's Utsunomiya, Japan factory. Prior to 1986, this letter is moved to the last position of the date code.

 

U = Utsunomiya, Japan

F = Fukushima, Japan

O = Oita, Japan

 

The second letter, "R", is a year code that indicates the year of manufacture. Canon increments this letter each year starting with A in 1986 and prior to that, A in 1960 without the leading factory code. Here is a table to make things simple:

 

A = 1986, 1960

B = 1987, 1961

C = 1988, 1962

D = 1989, 1963

E = 1990, 1964

F = 1991, 1965

G = 1992, 1966

H = 1993, 1967

I = 1994, 1968

J = 1995, 1969

K = 1996, 1970

L = 1997, 1971

M = 1998, 1972

N = 1999, 1973

O = 2000, 1974

P = 2001, 1975

Q = 2002, 1976

R = 2003, 1977

S = 2004, 1978

T = 2005, 1979

U = 2006, 1980

V = 2007, 1981

W = 2008, 1982

X = 2009, 1983

Y = 2010, 1984

Z = 2011, 1985

 

* assumption of continuation being made for future years.

 

The first two numbers, "09", is the month number the lens was manufactured in. Month 02 is February, month 11 = November. The leading zero of the month code is sometimes omitted.

 

The next two numbers, "02", are meaningless in determining how old a Canon lens is. This is a Canon internal code (that is occasionally omitted).

 

You now know the manufacture date for your lens - But - You cannot know how long the lens was in inventory, in shipping transit and on a shelf until it was originally purchased (without having the original receipt or a reputable person accurately informing you).

 

 

 

http://www.the-digital-picture.com/Canon-L...Lens-Aging.aspx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam neku stari Sigmin Zoom 70-300mm, na analognom EOS300 radi normalno, ali na EOS350 ne radi non stop javlja gresku 99. Pa je moje pitanje zar ne bi trebalo da moze da radi na MF modu normalno ako vec AF nije adekvatan? Zna li o tome neko nesto ili da me uputi gde da pitam. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desava se da stariji Sigmini objektivi ne rade sa Canon telima koja su izasla posle njih. Nekima se moze flesovati firmver u servisu a kod nekih nema pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, po stranim forumima sam vidjao da Sigma za takve slucajeve besplatno menja cip! Da li je to samo za novije objektive (od neke godine, i koje) ne znam, ali mislim da za taj stari tesko ima leka, osim da se promeni cip ako za taj model uopste ima odgovarajuci.

 

Treba pitati u odgovarajucem servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Људи, молио бих вас за помоћ! Већ сам ово постовао на другој теми, али ово је баш везано за објективе па понављам.

Као прво, ја сам нови члан и ово ми је прво обраћање, па вас молим да имате разумевања за евентуалне глупости које ћу рећи, јер немам пуно знања, аматерски се бавим фотографијом.

Наиме, интересује ме да ли знате за неки фин објектив који бих могао да купим, до 250е плафон, полован, евентуално нови ако уопште има таквог по овој цени, који може да ради на аналогном Canonu EOS 3000n који користим већ 5 година, а да може да ради после и на дигиталном телу неког троцифреног Еоса, 550 или 500 вероватно...Јер немам лове да купим и дигитално тело и објектив, па бих узео објектив само, али да после могу да га пренесем на дигиталац. Треба ми широкоугаони зум, да има најмање 28мм најшире, па до рецимо 70 или 80мм, што је као код кит објектива...А пожељно је да буде још шири, да вуче мало према рибљем оку, јер мени треба за пејзаж углавном. Такође, пошто знам да кад се пренесе на дигиталац, промени се жижа, па 28мм не буде више 28 него ваљда 35 или колико већ, молим појашњење и за ову појаву. Дакле, нека Сигмица можда, или Тамрон, Токина, да ради лепо и на филм и на дигиталцу, а да може смртник да га приушти. Ајмо браћо савет и хвала вам пуно!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...