Jump to content

Moje ćoše


Recommended Posts

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sve što je MrG711 rekao stoji, pa i to da je podeksponirana i to neke dve blende ako me umorne oči ne varaju :)

 

Poigraj se ti sa Lightroomom ili (još bolje) Photoshopom. Zašto "još bolje"? Pa po meni Lightroom gubi svaku prednost ako ne radiš barem 20 fotografija koje su po istom receptu.

Link to post
Share on other sites

Hvala na savetima. Ne gotivim fotošop a imam original Corel Paint X6. Malo je konfuzan, Obe su slikane u sumrak ova ptica kroz prozor, sve stoji znam za svetla moram da poradim. Nemam još ni blic a za macro izgleda moram da nabavim i prsten i foto boks.

 

Link to post
Share on other sites

Nekoliko pitanja u vezi ove fotografije koju sam lično uslikao, naravno ako ste raspoloženi da mi odgovorite.

 

Uslikano sa canon 700D i canon 60mm macro.

Vreme: podne, oblačno.

pokušao sam u M modu da uslikam ali ni jedna nije uspela uprkos nekoliko ličnih podešavanja.

Zašto aparat škljocne dva puta kad sam pritisnuo okidač jednom?

Koja su manuelna podešavanja za ovakve gore navedene uslove.

Ova je uslikana u portret modu.

smilja1.jpg

Link to post
Share on other sites

Mala tajna M moda - ona mala skala sa -2..-1..0..+1..+2 sa onom crticom ispod je SVETLOMER (tj prikaz onoga kako svetlomer vidi kadar). Kad ga u M modu nateraš na 0 ili tamo gde treba da stoji u zavisnosti od toga šta sve imaš u kadru biće ti dobra ekspozicija.

 

Nisi naveo ostale parametre, ali ajd, recimo, ja kada je oblačno prvo namestim ISO na 400. Ostalo po volji da uteraš ekspoziciju u vinklu, to zavisi od toga šta hoćeš da postigneš.

 

Namestio si rafalno okidanje zato okineš dvaput, osim ako ga nisi namestio da okida rafalno, onda moraš da napišeš podešavanja na aparatu da bi eventualno znali, inače će se svesti na gledanje u pasulj.

 

A sad, stručno pitanje - zašto si fotografisao u M modu?

Link to post
Share on other sites

Evo podataka za fotografiju.

Tv: 1/100

Av: 2.8

Lens: EF-S 60mm

ISO: 100

Flash: off

Shoting Mode: Portrait

 

U M modu? Nemam pojma, pokušao sam da eksperimentišem, izgleda u pogrešnom pravcu.

Sad sam pogledao u portrait modu stoji na rafalno. Izgleda da sam ga čačkao i tako namestio.

Link to post
Share on other sites

Mozda je lakse da proba u A modu ili Tv cini mi se kod canona-prioritet blende. Iso npr 400, blenda 4, podesi merenje ekspozicije u tacki I kompenzaciju ekspozicije na + 0.3 pa uslikaj neko celjade. Slikaj u portretnom polozaju I promeni AF tacku da bude u pravcu lica idealno bi bilo oka, da ista budu u fokusu. Podesi I WB ( balans bele) na primer oblacno il u senci, ili suncano kakvo ti bude tako I postavi. Ako histogram ne pokaze da je slika dobra ti podesi kompenzaciju u + ako je tamna a ko je presvetla onda smanj kompenzaciju. Jesi li nasao upustvo za tvoj DSLR. Pozz

Link to post
Share on other sites

@nesa-seve

Nema nikakvog na srpskom jeziku. Nema čak ni za prethodni i onaj iza njega jer su aparati kao što svi znate skoro pa isti.

Av je kod canona prioritet blende.

Probaću ovih dana sa ovim podešavanjima što si mi preporučio. Hvala.

Link to post
Share on other sites

Hehe, Todose, ne podaci za uspelu već tvoji M podaci koji nisu uspeli. Imaš relativno brz objektiv, ne bi trebalo da te zeza. I kakave su bile te što nisu uspele - mutne, presvetle ili pretamne?

 

No, nema veze. Nema potrebe da se odma hvataš M-a. M je odličan mod zato što imaš potpunu kontrolu nad aparatom i automatika ne može da ti menja parametre ekspozicije.

 

+1 da se ufatiš prvo poluautomatskih modova. Ekspozicija je tehnička stvar i kao takva se da lako korigovati, pogotovo što imaš instant odziv na ekranu fotoaparata (ili ako si purista :) na ekranu računara posle mesec dana kad izvadiš karticu). Naravno i sa poluautomatikom moraš da znaš šta radiš. Ne rade svi poluautomatski modovi isto :

 

P mod recimo će uvek pokušavati da te drži nekih sigurica parametara ako ima prostora. Takođe, ako u P modu koristiš blic, automatika drugačije reaguje nego u Av i Tv modu - recimo zakuca zavesicu na 1/60 i blicem eksponira scenu, dok u Av modu uvek podešava brzinu zavesice na pravilnu ekspoziciju a blicem samo filluje. Kada si u mraku očas posla završiš sa ekspozicijom pri kojoj dobiješ strešenu fotografiju sa spaljenim mestima gde je udario blic. U Tv modu je obično ograničenje blenda.

 

Druga stvar - pretpostaviću da škljocaš u JPG-u. Ako koristiš poluautomatiku i JPEg uzni u obzir i to da ti tada aparat koristi Picture styles. Imaš ih nekoliko (Standard, Neutral, Landscape, B&W... ima ih još, ali ih nisam koristio jako dugo, a mrzi me sad da palim aparat). Imaš i poseban gumb za njih pozadi na aparatu. Zašto je to bitno? Kada fotografišeš u full auto modu - kao što je tvoj Portrait on podešava, osim ekspozicije i kolorni stil koji koristi aparat. Kada si u P, Av, Tv i M modu aparat je fabrički podešen na Standard. Obzirom da je to JPG file, on ne trpi mnogo naknadnih igrarija a da ne krnjiš taj JPG. Standardni Picture style će ti zaviršiti posao u većini slučajeva, ali namensko korišćenje može da ti pomogne u nekim slučajevima - recimo kad imaš jako kontrastnu scenu (sunce/senka, sneg/šuma...) vrednost predefinisanog kontrasta u Standardnom stilu ti ne ide na ruku jer ti zapušava senke i spaljuje hajlajte. Takođe, balans bele može da ti pokarambasi boje, iako auto wb radi ok u većini slučajeva.

 

Moja preporuka bi bila da se prebaciš na RAW, takođe imaš i opciju RAW+JPG, zato što eliminišeš WB i Picture style iz jednačine. DA, moraš sesti i razviti fotografije i to traži određeno vreme, ali dobijaš dosta. Svetlomer na aparatu je jako zajebana spravica, koja na svu sreću radi tačno onako kako su je projektovali, pa kada je dovoljno upoznaš možeš sa sigurnošću da znaš kada i koliko laže. RAW ti omogućava da povratiš fotografiju koja ti se svidi i to na tvom Canonu možeš da svučeš jedno 2 blende viška ekspozicijie i da navučeš do blendu manjka. Što naravno ne znači da sad treba da zanemariš pravilno eksponiranje, itekako je bitno da pravilno eksponiraš i sve podesiš maksimalno u aparatu. Ali recimo u nekim slučajevima možeš to iskoristiti tako što ćeš namerno preeksponirati fotografiju da sačuvaš senke a posle u postu vratiti hajlajte, ili obrnuto (kolege na Nikonu) da podeksponiraš da ne probiju hajlajti, a posle čupaš senke...

 

E sad, RAW treba razviti, za to ti treba softver. LR će ti svako preporučiti, ali ako ti je to maltretiranje imaš na disku koji ti je stigao uz aparat Canon DPP. Za DPP - pa, upotrebljiv je - veliki + je da će ti razviti fotografiju isto kao aparat. Canon, za razliku od nekih drugih proizvođača fotoopreme čuva svoj recepat za razvijanje svog RAWa i LR je za to upotrebio nekakav vid reverse inženjeringa i nisu isti JPEG fajlovi razvijeni sa default parametrima iz DPPa i iz LR-a. Ali DPP je meni bio odlična polazna tačka zato što nisam kapirao LRovu potrebu da pravi kataloge i koristio sam ga pogrešno. Posle malo zezanja sa LRom uklavirio sam šta u stvari hoće od mene, a onda sam pogledao i par tutorijala kako radi Library module u LRu i sve je leglo.

 

Ako se rešiš da koristiš DPP pitaj šta ti nije jasno, mada je jednostavan program, snaći ćeš se.

Link to post
Share on other sites

Tamne - daklem, mali ISO ili velika brzina zatvarača - blende imaš na raspolaganju, 2.8 nije ptica trkačica ali je dovoljno brzo...

 

Ok, naravno da će ih biti, čekaj samo da podesiš kompenzaciju na -1 zbog nečeg pa zaboraviš i ispucaš gomilu tamnjikavih dok ne ukapiraš. Ne da se to meni dešava!!! Čuo sam od poznanika jednog drugara da se brat njegove facebook prijateljice tako zeznuo...

 

Moja preporuka - nemoj menjati 160 parametara u isto vreme. Ume da bude konfuzno. Gledaj da fiksiraš što je više stvari moguće - recimo, pošto si na Canonu izaberi prvo ISO u zavisnosti od svetla na raspolaganju - recimo - sunčano ISO 100-200, oblačno 200-800, sumrak, unutra ako imaš dovoljno sijalica i svetla 800-3200. Okini par test fotografija i vidi kada ti visok ISO počinje da razmazuje boje (sam šum nije toliki problem, recimo meni na 50D ISO 12800 nije problem u šumu već što boje budu jako isprane, nema kontrasta i jako teško je to sve popraviti naknadno). Dakle, usvoji to kao naviku - uključiš aparat, prvo što uradiš je baciš pogled oko sebe i namestiš ISO naspram tvojih potreba.

 

Kako da odabereš ISO - pa da bude toliki da ti omogući da sa konkretnim objektivom ti omogući adekvatnu brzinu zatvarača za konkretnu fotografiju. Šta to znači - recimo ja uvek gledam da mi minimalna brzina zatvarača bude veća od milimetraže na kojoj fotografišem. Ali to ne važi ako imam dobar oslonac, ili stativ. Takođe, ako fotografišem neku akciju, ISO ide gore dok mi ne omogući da tu istu akciju zamrznem... Nikakav savet, ali eto bar pravac u kome da razmišljaš...

 

Ako škljocaš RAW, WB može da ti ostane na AUTO, ako ne obavezno podesi WB (napolju će ti AUTO uglavnom raditi posao kako treba, naravno imaš i Daylight, Shade, Cloudy - unutra ako imaš žarulje obavezno na Tungsten, do sada mi ni jednom AUTO nije ubo WB). Kad su pomešane temperature svetla - jbga... vidi šta ti je bitno da bude prave boje, a pozadina može da se žuti/plavi pa kako ispadne.

 

Takođe za JPEG možeš probati i da namestiš kolorni stil prema onome što fotografišeš, takođe imaš na netu razne Picture stylove koje možeš učitati u aparat (recimo ako hoćeš da fotografišeš sa malim kontrastom i sačuvaš što više detalja pa da posle dodaš koliko treba...)

 

itd itd...

Link to post
Share on other sites

Moras da shvatis da ljudi studuraju fotografiju par godina I da to znanje ne moze da dodje sad I odmah. Budi strpljiv I uci, prepisi I ovo sa sajta od clana dzonivajsmiler. Bez knjige nema ni prakse, alat imas, nemas znanje I praksu. Uci pa kad zapne onda ovde pitaj. Imas I onaj link od makro fotografije pogledaj ( http://www.fotoart.rs/Table/Saveti-i-tehnike/) ga celog tamo ima dosta da se nauci. Pozz

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...