Jump to content
bocca

Nikon 70-200 2.8 vr2 - problem

Recommended Posts

Dakle primetio sam problem preksinoc na koncertu Dubioze... Izgledalo mi je mnogo cudno sto ne mogu nikoga da "ulovim" na 1/320 i sve je nekako mutno. Sad kad sam uzeo da sredim fotke nadjem jedno fotku publike gde svi moraju biti u fokusu jer sam gadjao prilicno daleko... medjutim, nisu.

 

Nastavak sledi veceras gde sam upucao vrata americkog plakara u nedostatku zida od cigala i otkrio da je samo centar ostar. kako se odmice od centra, fokus je sve meksi i meksi u svim pravcima

 

Da li je moguce da se neko socivo pomerilo unutra? Objektiv nije dobio nikakav udarac, nista slicno... Obesicu se keve mi...

 

Evo primera:

 

http://imgur.com/mWTvEgm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomerilo se staklo, ali ne bilo koje, nego ono koje je za stabilizaciju. Proveri da li "vrti" VR (stavi uvo na objektiv)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nema veze sa li je iskljucena ili ukljucena stabilizacija, on ce se isto ponasati, secas se istorijskog theada sa 70-200/4L IS. Ne znam sa da li moze to staklo da se "otkaci" pa da stabilizacija kao radi a u stvari nema funkciju...

 

Probaj nekoliko puta da skines i stavis objektiv tako sto cesh ga stavljati na ugasen aparat, paliti, pa opet ugasiti pre skidanja. Meni se desilo da se stabilizacija na 70-200 tako zaglupi pa se povrati...

 

A inace, da li gasis aparat pre skidanja i stavljanja VRa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Refot kaze da je objektiv dobio jak udarac (?!?) i da mora da se menja ceo sistem sociva. 138.000 dinara...

 

Naravno ja za te pare mogu da uzmem drugi.

 

Ima li neko neku drugu ideju? DS nece da radi, SS digit kazu da bi hteli da ga pogledaju i odnecu da vide. Ako postoji varijanta i van zemlje, vrlo sam rad da ga odnesem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
A inace, da li gasis aparat pre skidanja i stavljanja VRa ?

 

moze pojasnjenje ovoga?

 

moj 85 1.8g je na servisu zbog VR....sva sreca da je jos uvijek pod garancijom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pis, jel se ti zezas? Kakav 85/1.8, on nema VR, jedino ako si ga odneo da ti ugrade :D

 

Sto se tice toga sto je guru rekao, savetuje se da se VR ili aparat ugasi pre promene objektiva, kao i da se saceka koji sekund nakon poslednje fotke da se element koji sluzi za stabilizaciju "uparkira" u tu neku neutralnu poziciju, jer stabilizacija pretezno riknjava bas u takvim situacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam za cekanje VRa da dode u neutralnu poziciju, ali nisam znao da treba gasiti aparat. ne vidim logiku u tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma mislio sam ili jedno ili drugo, ne mora oba, kad ugasis onda se automatski gasi i VR. Mislim proizvodjaci kazu da svakako treba gasiti aparat pri menjanju objektiva, mada, ja iskreno to retko radim, i nikada nisam imao problem zbog toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parkiranje elementa za stabilizaciju je uber-vazno. Gasenje i ne toliko. Sacekati 2-3 sekunde nakon otpustanja okidaca, dok oresyane da krlja stabilizaxija. Ista prica kao nekad sa hard diskovima i nestancima struje...

 

Kbg... Bedak.

 

Nego, jel to samo na 1/320 ili...? Nesum svatio taj detalj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravda za moju temu.

 

Recite mi ako znate neki servis kod nas ili u nekoj od okolnih zemalja a da hoce da radi nikon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj, vi stvarno ne gasite aparat kada menjate objektiv, karticu?!?!?

 

A i na živo uklj/isklj kompjuterski hardver? Ili još banalnije ako je iko ikada držao ikakav električni alat u ruci - da li mjenjate tocilo na brusilici ako je brusilica uključena?

 

Prosta stvar je - nikada ne znaš šta se dešava u tom momentu kada prekidaš el. kolo. Ne znaš da li je projektovano da se radi hot swap i šta se prvo prekida fizičkim prekidanjem el. kola, tj da li "tok struje" može da krene "naopako" u slučaju da na živo vadiš mjenjaš dio hardvera...

 

Uvjek, ali uvjek (sem onoga što je projektovano da bude hot swap - USB, novi hot swap sata... a i tada ako host uredjaj ima mogućnost OFF neka bude isključen) prvo "OFF" pa onda dodavanje/promjena hardvera

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ne brate, hteo sam da kazem da tako kratka ekspozicija a mutne fotke znaci da nesto ne stima bas. Ja izvucem ostre fotke bez IS na 1/20 a kamoli ovo

Share this post


Link to post
Share on other sites

@istankov, potpuno si u pravu ali nesto mislim da su proizvodjaci ipak malo razmisljali o tome. Promena objektiva je svakodnevna i cesta stvar, tako ne verujem da je to prepusteno slucaju, jer da to predstavlja neku ozbiljnu opasnost, riknjavali bi ljudima aparati/objektivi mnogo vise. Za stabilizaciju razumem, ipak je delikatna i osetljiva stvar, ali ovako generalno, ne vidim problem. Sto svakako ne znaci nuzno da treba to i raditi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li su razmišljali ili ne, ne interesuje me. Ono što znam iz iskustva je da ne treba da razmišljam da li je neko drugi razmišljao, već da u svakom trenu ja razmišljam o svojoj, sigurnosti ljudi oko sebe, proizvodu na kome radim i opremi. I to baš tim redosledom.

 

Praksa je pokazala da ako postoji delić sumnje da će nešto da se desi - desiće se. Korištenjem zdravog razuma ćeš to potpuno izbeći.

 

Po nekom iskustvu sa raznoraznim hardverom - sekvenca uključivanja / isključivanja el. kola kod konektora je bila: masa, data, napajanje / napajanje, data, masa. Najbanalniji primjer su šuko utičnice gdje prvo što napravi spoj je uzemljenje, pa tek onda nula i faza.

 

Zbog čega je ovo bitno? Da se uvjek dobije izjednačavanje potencijala izmedju dva uredjaja kako se ne bi desilo da do osjetljivih kola dodje previsok ili napon suprotnog pola (jedan uredjaj je na nižem, drugi na višem potencijalu - smjer struje može da bude "naopak").

 

Konektori su uglavnom pravljeni tako da su različite dužine odredjenih kontakata, tako da se uključivanjem / isključivanjem poštuje sekvenca pali gasi. Evo primjer za SD karticu koja prvo dobija napajanje pa onda data, a gasi data pa napajanje

 

SD%20card%20pinout.jpg

 

 

Kod objektiva, bar na Nikonu, kontakti su svi istih dimenzija pa je bar po teoriji gašenje istovremeno, što ne mora da znači, odnosno evo primjera - Nikone gasiti pa mjenjati objektive...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikrim@n

Jesu oni mislili o tome. Zbog toga je tek poslednji pin na bajonetu namenjen za napajanje (barem kod C i N) i kada se objektiv odbravi u toku rada, prvo što biva "otkačeno" je upravo napajanje. Posle toga je nebitno (barem teoretski) preko čega prelaze svi drugi pinovi, jer je onaj najzaebaniji izopšten iz kombinacije.

 

Problem sa celom tom pričom je upravo elektronika i priroda njenog rada. Jeste to sve manje/više egzaktno, ali baš zbog tih nekih odstupanja od egzaktnog, elektronika i riknjava s vremena na vreme. Zato gorepomenuto pozicioniranje V+ pina treba posmatrati kao preventivu u slučaju da se nekome ipak omakne (kao što se svima nama dešava), a ne kao nešto što je predviđeno da se non-stop eksploatiše na taj način.

 

Baš zbog toga i sami proizvođači preporučuju gašenje. Ako ni zbog čega drugog, ono baš zbog te stabilizacije - kada aparat ugasiš, onda ne moraš da razmišljaš o tome da li je fluktuirajući element parkiran ili nije, jer će samo gašenje da ga parkira gde treba (u osu). Da ne pominjemo što parazitne struje nakon "nasilnog" gašenja moraju negde da "odu", pa je dobro pitanje gde će otići u tom kratkom momentu kada su prisutne nakon prekidanja napojnog kola.

 

http://www.nikonusa.com/en/Learn-And-Explo...d-slr-lens.html

 

Mala digresija - dnevno sam svedok raznih priča o tome kako se ljudi tripuju kada rade "safe remove" za USB flasheve, jer eto - "njih milion i sto 'iljada svakodnevno 500 puta mrdaju fleševe okolo i ništa im ne fali". Kao neko ko je u životu sahranio jedno 3-4 (svi osim jednog spaljeni u neadekvatno povezanom USB front panelu!), dok su kolege koje mrzi da rade safe remove to uspele na 10+, mogu da posvedočim da "safe remove" preporuka ipak nije bezvezarija. Idući istom logikom, ni preporuka proizvođača oko izmene objektiva verovatno nije bezvezarija.

 

Isidorov pretposlednji post bi trebalo odštampati i uramiti (za one koji previše površno posmatraju elektroniku i sve oko nje).

 

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pravda za moju temu.

 

Recite mi ako znate neki servis kod nas ili u nekoj od okolnih zemalja a da hoce da radi nikon

 

 

Imao sam lom na jednom objektivu i u domacem servisu mi trazili osamsto evra (u dinarima) za popravku.

Poslao objektiv u Nemacku i u jednom od nekoliko zvanicnih Nikonovih servsa su mi trazili osamsto evra za popravku.

 

Inace imam 70-200 vr2 i desavalo mi se da u brzini zaboravim da iskljucim stabilizaciju prilikom skidanja sa ukljucenog aparata i hvala Bogu ziv je i zdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...